mandag 3. oktober 2016

Et enormt dilemma!

Behandler ringte meg idag, og spurte hvordan det gikk. Joda det surrer å går svarer jeg. Men hun spør ikke noe mer enn det. Hun graver liksom ikke. For det går jo ikke bra, ikke greit en gang, jeg er litt usikker på hva jeg føler egentlig, men. Jeg savner at hun spør og graver helt til hun får det rette svaret. Men det gjør hun ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å fortelle hun det. Er jeg redd for å skuffe hun? Ja, det er jeg. Jeg føler i hvertfall at jeg kommer til å skuffe hun hvis jeg sier at det går dritt nå. Jeg er et svakt menneske. Det er i hvertfall helt klart.

Også har jeg et dilemma.
Har funnet "drømmegutten"tror jeg. En som liker meg for den jeg er (håper jeg).
Det han ikke vet er at jeg sliter psykisk. Jeg er redd for å skremme han bort hvis jeg sier noe, men han må jo etterhvert få vite det. Ikke nok med at jeg har en psykose-diagnose, nei jeg har masse arr på kroppen. Han kommer så jævlig til å ikke ville ha noe med meg å gjøre etter han får vite det. Er ganske sikker på det. Hvem vil vel ha ei ustabil jente med masse arr på kroppen?
Han må jo også få vite om innleggelser og sånt, og jeg gruer meg masse til å fortelle det!
Skal jo som sagt i et annet innlegg, mest sannsynlig søkes inn på en langtidsplass for "folk som meg". Hva tenker han om det?! Fyttirakkern ass. Jeg har de katastrofetankene.

Han er jo verdens snilleste gutt, to år eldre enn meg, gir meg masse komplimenter, sier jeg er søt, herlig og perfekt (noe jeg såklart ikke klarer å ta til meg, fordi jeg ikke føler meg sånn), han har sagt han er glad i meg. Vi kjenner hverandre fra før egentlig. Men det er så spennende, samtidig som det er utrooolig skremmende. Hva vil han gjøre når han skjønner hvem jeg virkelig er og hva jeg sliter med?! Hjelpes..

Han kommer til meg på onsdag.
Og jeg kjenner at jeg egentlig gruer meg. Fordi vi har nesten ikke vært edru sammen, men han ringer meg nesten hver dag da, på både vanlig samtale og videochat.
Han er jo så god. Det er en kjip hake, og det er at han har to unger fra før, så håper han etterhvert vil ha hvertfall én til, hvis jeg i det hele tatt burde formere meg, oooog hvis det blir oss to, haha.

Det er enda en kjip ting da, og det er at jeg er redd for å skyve han unna.
Når jeg merker at folk blir glad i meg, og begynner å få følelser for meg, så trekker jeg meg unna. For jeg tenker sånne tanker som "hvorfor akkurat meg!?", "hva er så bra med meg?", "jeg er både stygg, feit og ekkel", "lurer han meg?", "er han bare ute etter én ting?"... Og så videre.
Men, han har sagt han ikke er ute etter one nights stand, så da mener han kanskje alt han sier om hvor fin osv jeg er?! At han virkelig er villig til å prøve?

ÅÅH, jeg blir så frustrert..
Hvorfor skal ting være så vanskelige?? Orker snart ikke å tenke mer, vi får se hva som skjer.
Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?!

2 kommentarer:

  1. Koselig ❤️
    Sånt er vanskelig å snakke om. For meg kom det bare helt naturlig å snakke om på ett punkt, sa egentlig ikke så mye tror jeg. Husker ikke. Syntes etter å ha vært i ett forhold i snart 2år, at det er rart å tenke på at han liker meg - for meg. Å sliter i perioder med å ta det inn over meg.. noe som er litt dumt fordi det kan ødelegge forholde 😕

    Du får prøve å la ting komme når det kommer, å la det komme naturlig, så går det nok bra! 😊 krysser fingrene!! ❤️

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er veldig koselig, og det er det som irriterer meg pga alle de teite tankene.
      Og det er vanskelig å snakke om ja. 😞 Får ikke sagt det nok hvor redd jeg er han skal vike unna :/ ikkesant, huff, er så teit at det skal være sånn 😩

      Skal prøve å la det komme naturlig, og han åpnet seg veldig for meg igår faktisk, så er ikke sikkert han tar det så "tungt" at jeg sliter. Hmm.. Huff 😞
      Tusen takk søta ❤️❤️

      Slett