onsdag 12. oktober 2016

Innleggelse på PFA og prat m/pasientombud.

Veit ikke helt hva jeg skal skrive for tiden egentlig.
Har vært innlagt på PFA noen dager nå, psykiatrisk fylkesavdeling hvis noen lurte på hva det stod for. Sov jo ikke på 3 døgn, så fikk noen hestepiller der ute som gjorde at jeg sov de dagene jeg var der. Nå er jeg hjemme igjen og kjemper kampen om å bli bedre, men det er ikke så lett når helsevesenet er imot meg. Føler vi står bom fast, og jeg får ikke den hjelpen jeg har krav på. Det virker som at systemet har gitt meg opp. Og det er en vond følelse. Og jeg veit liksom ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg videre, virker som om det er jeg som skal sitte på alle svarene med tanke på behandling.
Sånn for eksempel, så drar man jo til legen for at vedkommende skal finne ut hva son feiler en, og hva slags behandling man skal få, ville jo tro at det samme gjelder i psykiatrien?? Men det er tydelig at sånn er det ikke. Man skal være veldig frisk og oppegående for å være syk. Er det mulig, tenker jeg.

Men skal snakke med pasientombudet imorgen.
Så får vi se.
Jeg har iallefall krav på mer hjelp enn det jeg får nå, det er jeg hundre prosent sikker på!

Er mye som har skjedd på en uke nå egentlig, men jeg orker ikke å fortelle akkurat nå. Gleder meg heller mye mer til å snakke med pasientombudet imorgen! 👍👍

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar